Nagłe przypadki chorób przyzębia kosztują Amerykanów 33 miliony dolarów

Zaktualizowano: 2/18/2020

Jeśli zignorujesz swoje problemy stomatologiczne, one nie znikną. Będą się pogarszać. Dlatego właśnie tak wiele osób trafia na pogotowie z poważnymi chorobami przyzębia.

Choroby dziąseł a izba przyjęć

Nowe badanie opublikowane w numerze Journal of Periodontology z czerwca 2011 r. wykazało, że w 2006 r. pacjenci zapłacili łącznie 33,3 mln dolarów za leczenie w nagłych przypadkach problemów z przyzębiem w szpitalnych oddziałach ratunkowych.

Społeczność Higieny DrBicuspid.com dostarcza więcej informacji na temat tego badania:

Z ponad 120,03 mln szpitalnych wizyt w ED [emergency department], 85,039 miało średnią opłatę za wizytę 456,31 dolarów, a całkowite opłaty bliskie 33,3 mln dolarów były przypisane głównie do dziąseł i warunków przyzębia, donieśli badacze. Stwierdzili oni również, że blisko 36% i 33% wszystkich wizyt miało miejsce odpowiednio w grupie o najniższych dochodach i populacji nieubezpieczonej, podczas gdy łączne opłaty za wizyty w ED dla osób objętych Medicare wyniosły prawie 4,95 miliona dolarów, 9,14 miliona dolarów dla pacjentów Medicaid, 8,01 miliona dolarów dla pacjentów z prywatnym ubezpieczeniem, 920 000 dolarów dla tych z innymi planami ubezpieczeniowymi i 10,06 miliona dolarów dla osób nieubezpieczonych. Ponad 94% wizyt zostało rutynowo wypisanych z ED, podczas gdy przyjęcie do szpitala stacjonarnego było wymagane w przypadku 1167 wizyt.

W artykule wspomniano również, że w niektórych przypadkach pacjent szukał leczenia ratunkowego z powodu innej choroby i był leczony z powodu ciężkiego zapalenia przyzębia jeszcze w szpitalu, ponieważ mogło to stanowić zagrożenie dla innego stanu pacjenta.

Radzenie sobie z chorobami przyzębia

Oddziały ratunkowe nie są odpowiednio wyposażone do leczenia poważnych chorób przyzębia, więc jeśli masz problemy z dziąsłami, nie czekaj do ostatniej chwili, aby szukać leczenia. Oto kilka sygnałów ostrzegawczych, które mogą świadczyć o konieczności skontaktowania się z dentystą rodzinnym:

Masz opuchnięte lub zaczerwienione dziąsła Twoje dziąsła są wrażliwe Twoje dziąsła łatwo krwawią podczas szczotkowania Twoje zęby inaczej układają się podczas gryzienia Twoje zęby zmieniły położenie

Jeśli będziesz codziennie szczotkować i nitkować zęby, a także jeśli będziesz chodzić do dentysty na czyszczenie przynajmniej raz lub dwa razy w roku, przejdziesz długą drogę w unikaniu chorób dziąseł.

Nagłe przypadki stomatologiczne, takie jak złamany ząb lub inny uraz traumatyczny, często wymagają opieki w nagłych wypadkach, a ostry dyżur jest pomocną alternatywą, jeśli nie możesz skontaktować się ze swoim dentystą. Jednak poważne choroby przyzębia powstają zazwyczaj w wyniku zaniedbania. W takim przypadku szpital nie może wiele zrobić, aby naprawić problem. Specjalista stomatolog musi ocenić sytuację i zapewnić odpowiednie leczenie.

Inne zasoby:

Znajdź dentystę

Dowiedz się, czy jesteś narażony na choroby przyzębia