Co powoduje wrażliwe zęby?

Ważne jest, aby chronić zewnętrzne warstwy zębów i otaczające je tkanki w celu zapobiegania nadwrażliwości zębów. Wrażliwe zęby łatwo ulegają podrażnieniu i mogą być bardzo bolesne, gdy są narażone na działanie pewnych czynników, takich jak ciepło i zimno, które łatwo wysyłają sygnały nerwowe do środka zębów. Następujące warunki i materiały, które ścierają ochronną powłokę zębów, mogą powodować nadwrażliwość poprzez odsłonięcie zębiny i korzeni.

Cofające się dziąsła

Tkanka dziąseł chroni korzenie zębów, ale pewne warunki, takie jak choroby przyzębia, mogą powodować odsuwanie się dziąseł od zębów. W ten sposób korzenie są podatne na podrażnienia, które mogą powodować ból i wrażliwość zębów.

Kwaśne pokarmy i napoje

Wysoce kwaśne pokarmy i napoje (owoce cytrusowe, soczewica, oliwki, pomidory, soki owocowe, napoje gazowane) mogą niszczyć szkliwo na zębach i prowadzić do nadwrażliwości, odsłaniając znajdującą się pod nim zębinę. W zębinie znajdują się mikroskopijne otwory, które umożliwiają stymulację nerwów zęba i powodują ból. Po spożyciu kwaśnego pokarmu lub napoju, neutralizacja kwasów poprzez jedzenie lub picie neutralnych substancji, takich jak ser lub mleko, pomoże zapobiec wpływowi kwasu na zęby.

kwaśne słodycze

Produkty wybielające

Niektóre środki wybielające na bazie nadtlenków mogą przyczyniać się do nadwrażliwości zębów. Jeśli jesteś zainteresowany wybielaniem zębów, zaleca się, aby porozmawiać z dentystą na temat najlepszego produktu dla Ciebie. Dr Sands oferuje różnorodne zabiegi wybielania zębów i może pomóc w określeniu idealnej dla Ciebie procedury wybielania.

Zbyt częste stosowanie płynów do płukania ust

Kwasy znajdujące się w większości płynów do płukania ust mogą uwrażliwiać zęby lub podrażniać zęby, które już są wrażliwe. Chociaż może być miło mieć miętowy, świeży oddech po każdym posiłku, trzymaj się stosowania płynu do płukania ust tylko raz lub dwa razy dziennie, aby uniknąć nadwrażliwości zębów.